Menghilangkan kedutan di bawah mata di rumah

Kulit nipis dan licin di sekitar mata adalah salah satu yang pertama menjalani proses penuaan semula jadi.

peremajaan kulit di sekitar mata di rumah

Seorang wanita menyedari kerutan pertama di bawah matanya pada usia 30 tahun. Sebabnya terletak pada ketiadaan kelenjar sebum dan lemak lembut yang terletak tepat di bawah kulit, serta struktur kulit yang halus dan tidak elastik di kawasan ini.

Pad infraorbital sama sekali tidak mempunyai struktur otot yang menyediakan turgor kulit yang betul. Semua ciri ini bertanggungjawab untuk penampilan lipatan muka terkecil, beg, lebam di bawah mata dan manifestasi tidak estetik yang lain.

Kosmetik

Keindahan moden berusaha menyelesaikan atau mencegah masalah dengan bantuan teknik salun (botox, gel bantal). Tetapi kaedah plastik dan profesional mahal dan menimbulkan risiko tertentu.

Oleh itu, sebahagian besar seks yang adil bingung dengan mencari kaedah alternatif yang lebih berpatutan, lembut dan berkesan.

Sebenarnya, di rumah, anda boleh melakukan pelbagai langkah untuk menyegarkan semula dermis di kawasan mata dengan menggunakan kaedah yang murah, anda hanya perlu memilih prosedur yang paling sesuai untuk diri sendiri.

Produk kosmetik berikut akan membantu menghilangkan kecacatan pada kawasan mata dan menghilangkan kedutan:

  • Krim berdasarkan vitamin larut lemak, antioksidan (retinol). Dana ini berkesan dengan penggunaan jangka panjang.
  • Produk kosmetik dengan vitamin C dalam komposisi. Bahan-bahan ini meningkatkan pengeluaran kolagen, memberikan perlindungan dari sinar UV dan mendorong sel-sel untuk diperbaiki.
  • Penggantungan asid hyaluronik. Mereka meningkatkan turgor dermis di rantau infraorbital, dan merangsang tisu untuk meremajakan. Asid hyaluronik sangat sesuai walaupun untuk kulit sensitif dan tidak menyebabkan reaksi alergi.

Semasa memilih kosmetik untuk penjagaan kulit di sekitar mata, penting untuk mengutamakan produk yang aktif, berfungsi dan berkualiti tinggi.

Ia mesti mengandungi produk yang merangsang pengeluaran serat kolagen, melembapkan dan menjana semula kulit. Asid hyaluronik mempunyai keupayaan untuk mengekalkan kelembapan pada struktur dermis, yang akan menormalkan keseimbangan air semula jadi.

Di samping itu, bahan berikut diakui berguna:

  • ekstrak sutera dan ramuan perubatan;
  • ceramides (lipid semula jadi);
  • retinol, tokoferol, asid askorbik;
  • 5-ureidohydantoin;
  • peptida struktur;
  • produk penyulingan tanaman berminyak.

Sebaiknya komposisi krim akan bebas gliserin dan hormon. Untuk penangguhan pada waktu siang, pelindung matahari adalah bahan yang mesti dimiliki.

Ingat! Bermakna untuk kawasan sensitif mata tidak boleh mempunyai kos yang rendah!

Untuk mengelakkan bengkak, krim itu digunakan secara menunjuk dan dalam jumlah kecil. Kesan yang paling besar dapat dicapai apabila digunakan pada waktu pagi dan malam.

Menggunakan tampalan

peremajaan kulit di sekitar mata menggunakan tompok

Patch adalah patch khas untuk kawasan infraorbital. Produk kosmetik mempunyai sifat ajaib dan mengubah struktur kulit sepenuhnya.

Proses ini dapat disebut "memprogram ulang" sesuai dengan kata kerja bahasa Inggris, yang merujuk pada perubahan dalam fail elektronik.

Patch melegakan perubahan yang berkaitan dengan usia dan menyelesaikan masalah yang paling biasa - lebam di bawah mata, bengkak, ketidaksempurnaan dermis, meniru kedutan.

Pelekat pelekat yang diresapi dengan bahan berguna boleh disimpan dengan senang di dalam beg kecil untuk barang-barang kosmetik dan dibawa bersama anda untuk bekerja, berehat, atau dalam perjalanan. Prosedur cepat untuk menjaga kawasan mata dengan tampalan membolehkan anda mencapai kesan yang ketara berbanding dengan krim biasa.

Tompok kosmetik tepu dengan nutrien berkepekatan tinggi, yang tidak dapat dikatakan mengenai krim berkhasiat dan pelembab klasik.

Di samping itu, tampalan dari pelbagai pengeluar dipersembahkan di pasaran kosmetik hari ini, di antaranya anda boleh memilih produk terbaik, berdasarkan sifat masalah dan ciri-ciri individu kulit.

Pemakanan yang betul

Untuk mengelakkan kedutan, penghasilan kolagen dalam badan mesti dijaga dengan baik.

Nampaknya dia mengambil ubat khas, dan sintesis bahan ini diaktifkan sepenuhnya. Walau bagaimanapun, sebelum menggunakan bantuan ubat tertentu, lebih baik membiasakan diri dengan terperinci mengenai manfaat bahan semula jadi.

Kaedah semula jadi untuk menghilangkan kekurangan kosmetik adalah menambah makanan dengan makanan berasaskan kolagen.

Cadangan pemakanan adalah seperti berikut:

  1. Makan lebih banyak wortel parut segar. Karoten yang terdapat di dalam sayur memberi khasiat kepada semua lapisan kulit dengan berkesan. Anda boleh mempercepat hasilnya jika menggunakan wortel bersama dengan bayam.
  2. Memperkaya diet dengan pelbagai buah yang mempunyai kesan yang baik pada epidermis. Buah limau gedang dan aprikot sangat bermanfaat. Persik dan nektarin tidak kurang pentingnya untuk keadaan kulit.
  3. Makan sayur-sayuran segar setiap hari. Dalam kumpulan ini, tomato, herba aromatik, lada manis sangat berguna.
  4. Minum sekurang-kurangnya segelas jus buah yang baru diperah setiap hari. Pakar kosmetik mengesyorkan jus epal, wortel dan oren.
  5. Menambah tahap lemak sihat dalam badan dengan ikan. Produk ini berguna dipanggang dan direbus.
  6. Makan blueberry bila boleh. Anda harus memberi perhatian khusus kepada beri ini. Ia mempunyai kesan yang baik terhadap struktur kapilari di retina. Ini meningkatkan ketajaman penglihatan dan orang itu berhenti memejamkan mata.
  7. Dilarang menggunakan minuman dengan gas, alkohol, barang bakar, gula-gula. Bahan toksik dan gula yang terkandung dalam produk ini mempunyai kesan buruk terhadap keadaan dermis.
  8. Makanan berlemak, goreng dan pedas harus dikecualikan dari menu biasa. Ini menyebabkan gangguan serius dalam sistem pencernaan, yang bergema dalam keadaan kulit.

Gimnastik

senaman wajah senam untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Latihan gimnastik yang direka khas memanjangkan keremajaan dermis dan mengembalikan penampilannya yang menarik.

Pengecasan sesuai bukan hanya untuk wanita, tetapi juga untuk lelaki, terutama jika yang terakhir tidak menerima penggunaan kosmetik.

Latihan 1

Buka mata anda lebar dan hitung hingga 5, kemudian tutup kelopak mata anda. Ulangi latihan 2 kali sehari 15 kali.

Latihan 2

Tarik sudut luar mata dengan penutup jari anda, meniru mata orang Cina. Bersenam bergantian antara membuka dan menutup mata.

Latihan # 3

Duduk di atas kerusi dan pastikan kepala anda berada dalam kedudukan yang rata. Bayangkan sebuah bandul bergerak di depan mata anda dari sisi ke sisi. Pemerhatian dilakukan oleh murid. Kesimpulannya, bayangkan objek yang terletak berdekatan di hadapan anda dan lihatlah.

Latihan 4

Putar murid dalam bulatan, pertama mengikut arah jam, kemudian lawan.

Latihan seperti ini dilakukan setiap hari, sekurang-kurangnya sekali sehari, terutama jika terdapat manifestasi pertama dari gagak. Anda tidak boleh memulakan dengan jumlah pengulangan maksimum, kerana ini dapat menimbulkan kemunculan ketidakselesaan di kawasan mata.

Meningkatkan jumlah manipulasi secara beransur-ansur, hari demi hari, menghampiri beban maksimum. Latihan dilakukan dalam urutan yang berbeza dan pada masa-masa percuma.

Ubat-ubatan rakyat

Kelebihan ubat tradisional terletak pada ketersediaan, keselamatan dan kemudahan penggunaannya. Anda boleh memilih resipi yang tepat untuk diri sendiri dan menikmati kesannya dalam pantulan cermin.

Oleh itu, apa yang dinasihatkan oleh nenek moyang kita kepada kita? Pertimbangkan resipi yang popular.

Jus lidah buaya

jus aloe untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Jus lidah buaya berkesan dan berhati-hati merawat kulit di bawah mata.

Cukup memerah beberapa tetes jus penyembuhan dari satu daun tanaman dan melincirkan kawasan yang bermasalah dengan hujung jari anda.

Produk ini memberikan kelembapan yang cukup kepada dermis dan dengan cepat melicinkan kedutan halus.

Sekiranya tiada kilang di rumah, anda boleh membeli kosmetik seperti gel berdasarkan produk ini. Kepekatan aloe di dalamnya hampir seratus peratus.

roti putih

Tidak ada kesukaran tertentu dalam menyediakan resipi ini. Roti dan susu hampir selalu terdapat di setiap rumah.

Serbuk roti perlu sedikit dibasahi dengan susu suam untuk mendapatkan konsistensi lembap. Ambil kedudukan mendatar dan sapukan jisim pada kelopak mata tertutup dan kawasan infraorbital. Kesannya menakjubkan dan menggembirakan selepas 3 rawatan.

Sauerkraut

sauerkraut compress untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Hidangan sederhana ini terkenal bukan sahaja kerana pembuka selera yang hebat, tetapi juga produk anti penuaan yang sangat baik.

Untuk menyediakan kompres kosmetik, seorang wanita memerlukan dua helai kain kasa dan segenggam pucuk sauerkraut.

Produk ini diletakkan dalam tisu dan disapukan pada mata selama 15 minit. Setelah waktunya berlalu, kawasan yang dirawat dibasuh di bawah air mengalir dan dilumasi dengan minyak zaitun premium.

Akhirnya, tepuk kulit di sekitar mata dengan lembut dengan tuala wanita. Sekiranya anda melakukan prosedur setiap hari, maka selepas 14 hari kulit akan menjadi licin dan kencang.

Minyak zaitun

Produk ini mengandungi banyak vitamin dan nutrien. Setiap ahli kecantikan pasti bahawa rawatan harian kulit di bawah mata dengan minyak zaitun yang sejuk akan mengubah wanita dengan ketara dalam masa 30 hari.

Khasiat produk adalah memulihkan sel yang rosak, melegakan keradangan, pemakanan, melembabkan, melicinkan kedutan di kawasan mata dan banyak lagi.

Timun

Sayuran segar mempunyai sifat anti-penuaan, pencerah dan pelembap. Untuk memasak, anda perlu mengambil timun jenis tanah yang padat dan memotongnya dengan nipis.

Letakkan bulatan yang dihasilkan pada kelopak mata tertutup dan kawasan masalah lain di wajah. Berbaring dalam ketenangan dan berehat sepenuhnya selama setengah jam. Anda boleh meningkatkan dan mempercepat kesannya dengan menggosok sayur pada parutan halus. Walau bagaimanapun, dalam kes ini, jisim digunakan menggunakan tampalan kain kasa.

Kentang

penggunaan kentang untuk peremajaan di sekitar mata

Sifat bermanfaat sayur akar sangat pekat pada sayur-sayuran mentah dan rebus. Produk ini mampu memberikan perawatan kulit yang lembut: untuk meremajakan dan menghaluskannya.

Kentang digosok dengan halus dan disapukan dengan pembalut ke kawasan pengumpulan kecacatan dan manifestasi yang berkaitan dengan usia. Akibatnya, bengkak dan bengkak hilang tanpa jejak, kulit diketatkan dan dilicinkan.

Kentang rebus digunakan dalam kombinasi dengan krim berat atau krim masam. Untuk ini, kentang tumbuk dibuat dari sayur akar dan kedua-dua bahan dicampurkan. Jisim yang tidak disejukkan sepenuhnya digunakan pada kawasan infraorbital, setelah meletakkan tisu kain kasa pada kulit.

Kompres bertindak pada kulit serta-merta. Keseimbangan air dipulihkan, sel mati terkelupas, kulit menjadi ringan dan licin.

Pisang

Pisang pisang yang matang menghilangkan garis ekspresi kecil di kawasan mata dan meregenerasi kulit dengan cepat yang telah mengalami perubahan berkaitan dengan usia setelah 30 tahun. Sel menerima nutrien dan penghidratan yang diperlukan.

Pisang dihaluskan dan digabungkan dengan 50 gr. mentega. Jisim dicampurkan sehingga rata. Pasta yang sudah selesai disapu di kawasan sekitar mata dan dibiarkan selama 25 minit. Kemudian topeng dibasuh dengan air suam.

Minyak kelapa

Produk ajaib ini terkenal dengan kesan mengangkatnya yang sangat baik. Untuk mendapatkan hasil yang diharapkan, cukuplah oleskan minyak pada kulit setiap hari selama 5 minit.

Agar tidak terbakar dan jengkel, beberapa tetes produk sudah cukup. Untuk penyerapan yang lebih baik, minyak sedikit dipanaskan.

Pasli

pasli digunakan untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Hijau yang mengisi meja kami dengan kedatangan musim bunga dan musim panas dapat dengan cepat dan kekal menghilangkan tanda-tanda penuaan pada kulit di sekitar mata.

Getah tumbuhan menjadikan dermis terasa lebih ringan, menghilangkan lingkaran biru di bawah mata, memberikan struktur sel dengan vitamin dan unsur mikro yang berguna.

Sebilangan kecil sayur-sayuran ditolak sehingga jus muncul. Beg dibentuk dari pembalut dan diisi dengan jisim hijau. Pembalut anti-penuaan yang dihasilkan diletakkan di bawah mata selama setengah jam.

Stroberi ditambah madu

Pada musim strawberi, pilih dua buah beri masak dari semak dan tumbuk dengan garpu. Gruel yang dihasilkan, campurkan dengan 5 gr. madu cair. Potong dua kotak kecil dari pembalut dan sebarkan campuran strawberi dan madu di antara mereka. Sapukan pada kawasan mata.

Buah beri memberi khasiat pada dermis dengan sempurna, dan madu mempunyai sifat pelembab. Akibatnya, kedutan halus hilang dalam jangka masa yang lama.

Topeng

Topeng kompleks berkesan untuk lipatan wajah yang mendalam. Kesan kompleks dari beberapa komponen penyusun menggandakan kesan dalam masa yang singkat dan membolehkan anda mencapai hasil yang diinginkan.

Dari putih telur

Telur dianggap sebagai produk unik yang tidak hanya digunakan untuk menikmati masakan, tetapi juga untuk mencapai kesan kosmetik.

Topeng putih telur lebih berkesan daripada krim dan produk anti-penuaan yang tersedia secara komersial. Pemberian sifat ini mengandungi retinol, yang mengembalikan dermis ke keanjalannya yang sebelumnya.

Topeng yang paling popular untuk menghilangkan kedutan di bawah mata adalah campuran protein dan aloe. Dalam proses memasak, pukul protein ke dalam busa, tambah 10 gr. madu, 3 tetes jus lemon dan 5 tetes minyak zaitun. Jisim selesai disapukan pada kulit selama 20 minit. Kesan pengencangan dan penghalusan dapat dilihat selepas penggunaan pertama.

epal

topeng epal untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Epal manis dan masam masak disapu pada parut halus. Jisim yang dihasilkan diisi dengan krim masam (1 sudu besar. L. ) Dan disapu ke kawasan masalah. Topeng ini akan membantu menghilangkan masalah kulit berkedut dan melawan kekeringan.

Brandy

Topeng ini telah mendapat populariti di kalangan seks yang adil kerana petunjuk prestasi tinggi. Untuk menyiapkannya, anda perlu mengambil 30 gram. cognac, 50 gr. krim masam lemak dan 1 sudu kecil. bunga madu.

Seterusnya, kuning telur satu telur rebus dan 3 tetes limau nipis atau jus lemon dimasukkan ke dalam bahan. Gruel diaduk dengan teliti dan diaplikasikan ke kawasan orbit selama setengah jam.

Dari bunga linden

Segelintir bunga pokok dituangkan dengan segelas air mendidih dan dibiarkan di tempat yang gelap selama 24 jam.

Dalam kuah yang dihasilkan (untuk satu topeng 3 sudu besar. L. ) Masukkan madu, daun teh dan minyak bunga matahari (1 sdt. L. ). Kawasan masalah pelincir tonik buatan sendiri dengan kapas. Selepas penggunaan selama 3 minggu secara berkala, kedutan dapat dikurangkan dengan ketara.

Ragi madu

Ragi adalah produk berharga yang kaya dengan protein, mineral dan vitamin. Budaya ini mempunyai kesan yang baik pada kulit halus kawasan orbit dan dengan cepat menghilangkan lipatan kecil. Produk berbutir dengan tindakan cepat (2 g) dicairkan dalam sirap cair atau madu (2 sdt) dan beberapa tetes minyak bunga matahari ditambahkan . Campuran siap digunakan dengan hujung jari anda, dengan lembut menampar kulit. Basuh selepas 20 minit.

Tibetskaya

topeng rebusan daun bay untuk peremajaan kulit mata

Perlu dimulakan dengan penyediaan kaldu laurel. Untuk melakukan ini, anda perlu merebus 4 daun, diisi dengan 150 gr. air mendidih. Kecilkan api di atas dapur dan renehkan kaldu selama tidak lebih dari 15 minit.

Untuk menyediakan topeng, ambil 1 sudu besar. l. kuah lavrushka, putih telur (pukul hingga busa), 1 sudu besar. l. minyak zaitun dan 4 gr. serbuk kalium alumina (dijual di farmasi). Campurkan semua bahan sehingga sebati.

Potong kepingan arcuate dari bahan pembalut kapas dan tepu dengan jisim yang dihasilkan. Sapukan kompres ke kawasan infraorbital semasa tidur malam.

Curd-sayang

Topeng ini secara harfiah membuat keajaiban. Setelah digunakan, kulit di sekitar mata kelihatan segar, kerutan dilicinkan, dan kekencangan dan keanjalan yang lama kembali.

Ambil 50 gr. susu dan 70 gr. keju kotej. Campurkan kedua-dua produk sehingga sebati. Topeng boleh ditambah dengan 2 sudu besar. lemak dalaman cair dan 1 sudu kecil. madu cair. Sapukan campuran yang dihasilkan ke kawasan mata menggunakan alat kasa. Tahan 25 minit.

Dari kelopak mawar

Topeng ini akan membantu bukan sahaja menghilangkan manifestasi kulit yang berkerut, tetapi juga memperbaiki keadaan mental dan fizikal, berkat aromanya.

Untuk memasak, ambil segenggam warna rosehip dan campurkan dengan kuning telur satu telur. Untuk melembutkan, anda boleh menambah 1 sudu kecil. mentega lembut. Serum yang dihasilkan disapu ke kawasan orbit selama 30 minit.

Urut

Urut secara berkala meningkatkan peredaran darah dan mengembalikan nutrisi yang betul ke epitel. Di samping itu, dermis di sekitar mata pulih lebih cepat, menjadi halus dan anjal.

Sebelum melakukan manipulasi, kulit tangan dicuci dengan sabun dan berminyak dengan minyak zaitun. Muka juga harus bersih dan dilembapkan dengan krim khas. Pertimbangkan beberapa manipulasi urut yang paling berkesan:

  1. Dengan menggunakan gerakan mengurut yang ringan dengan hujung jari, berjalan dari jambatan hidung ke lengkungan alis, bergerak dengan lancar ke sudut luar mata. Tukar arah ke arah yang bertentangan, dan ulangi pergerakannya.
  2. Lakukan pergerakan batang dram di kawasan temporal, berjalan di sepanjang kawasan infraorbital, dan kembali.
  3. Letakkan jari anda pada kelopak mata yang bergerak, cubit kulit sedikit dan tarik ke arah sudut luar mata. Manipulasi harus diulang pada kelopak mata bawah.
  4. Gunakan jari anda untuk melukis angka lapan (atau simbol infiniti) di bawah mata. Ulangi 10 kali.

Dengan urutan biasa, hasilnya dapat dinikmati setelah 7 hari.

Salap Heparin

salap heparin menghilangkan garis ekspresi di sekitar mata

Ahli kosmetik melihat keberkesanan salap heparin dalam memerangi kedutan di kawasan orbit.

Tetapi dalam salah satu pendapat mereka, mereka pasti setuju - salap benar-benar mampu menghilangkan lipatan tiruan dengan penggunaan biasa, tetapi itu bukan ubat yang benar-benar selamat.

Aplikasi sering menyebabkan akibat negatif. Antaranya, manifestasi berikut dibezakan:

  • liang pori tersumbat;
  • jerawat (komedo);
  • kekeringan dermis di kawasan mata.

Jangan mengecualikan salap sepenuhnya dari senarai ubat berkesan anda sendiri. Pemakaiannya mungkin, tetapi tanpa bias buta.

Pakar mengesyorkan menggunakan salap sekali sehari tidak lebih dari seminggu. Selepas digunakan, lembutkan kulit dengan losyen pelembap.

Sebelum peremajaan, disarankan untuk berjumpa doktor yang berkelayakan.

Tentang memakai cermin mata hitam

Untuk mencegah atau mengurangkan penampilan keriput dan lipatan di bawah mata, para pakar mengesyorkan agar anda memakai cermin mata hitam setiap masa.

Nampaknya dia memakai perlindungan dan masalahnya diselesaikan. Tetapi tidak, masalah lain muncul - perkembangan fotofobia. Akibatnya, penglihatan wanita itu menderita dengan ketara. Kenapa ini terjadi?

Secara semula jadi, mata diciptakan sedemikian rupa sehingga mereka melakukan fungsi penuh mereka di bawah kehadiran unsur radiasi langsung (sinar matahari) secara berterusan. Ini bermaksud bahawa di bawah pencahayaan buatan, ketajaman visual sedikit berkurang.

Sinar matahari mempunyai kesan yang baik terhadap keadaan mata, menghidupkannya kembali, memberikan cahaya yang sihat dan menjadi halangan bagi perkembangan pelbagai penyakit berjangkit.

Sekiranya cahaya tidak mencukupi secara berkala, mata mulai terkoyak, ketegangan mata berkembang, dan ketidakselesaan berlaku. Seorang wanita dipaksa untuk tidak menanggalkan kacamatanya walaupun dalam cahaya rendah atau juling tanpa sengaja, yang membuat kerutan menjadi lebih jelas.

Sebenarnya lebih mudah untuk belajar bagaimana bertindak balas terhadap cahaya matahari tanpa menyipitkan mata. Ini akan membantu melicinkan dan mencegah manifestasi kulit berkerut di kawasan infraorbital.

Profilaksis

Anda dapat memelihara belia selama bertahun-tahun dengan bantuan penjagaan menyeluruh secara berkala. Untuk mencegah penuaan dan melambatkan penampilan kedutan wajah, cadangan mudah akan membantu:

  • makan dengan baik;
  • cuba tidur sekurang-kurangnya 8 jam sehari;
  • memilih kosmetik dengan betul dan cekap;
  • cuci solek semasa tidur malam, jadi anda akan memberi kulit anda peluang untuk berehat sepenuhnya;
  • menggabungkan topeng, urut, senaman gimnastik untuk merawat kulit di sekitar mata;
  • lupakan merokok;
  • gunakan pelindung matahari jika perlu.

Cadangan umum

jika terdapat kerutan di sekitar mata, anda perlu segera menghilangkannya

Dianjurkan untuk memulakan perjuangan melawan kaki gagak pada usia 25 tahun. Menghilangkan kerutan di bawah mata di rumah akan berjaya dengan mematuhi cadangan umum:

  1. Seorang wanita harus menggunakan kosmetik semula jadi secara eksklusif, yang disediakan sendiri.
  2. Semasa menggunakan krim hiasan, anda harus memperhatikan komposisi dan kualitinya.
  3. Cuba jangan menggunakan ekspresi wajah yang aktif.
  4. Elakkan situasi tertekan.
  5. Rawat kawasan mata secara berkala dengan larutan garam ringan. Ia membantu melicinkan kedutan pertama dengan cepat.
  6. Kompres panas berkesan, yang diganti dengan mencuci di bawah pancuran kontras sejuk. Pemakanan dan penghidratan dermis secara intensif berlaku.
  7. Menggosok dengan ais batu mempunyai kesan yang baik terhadap keadaan kulit di kawasan mata. Ia boleh disediakan berdasarkan rebusan ramuan ubat. Selepas permohonan, warna kulit bertambah baik, kedutan hilang.

Testimoni

Artikel itu menunjukkan banyak cara untuk meremajakan kulit di bawah mata. Mereka diluluskan bukan sahaja oleh tata rias rumah, tetapi juga oleh profesional dari seluruh dunia. Namun, jangan lupa tentang penampilan awal kedutan pada bahagian wajah yang halus ini.

Semakin cepat langkah-langkah diambil untuk menghilangkannya, semakin lama wanita itu akan memiliki penampilan yang muda dan menarik.